Lunaloveflood

Lunaloveflood

Member
Dec 27, 2019
56
It's hard to tell because the forum is in English :ahhha:
 
  • Like
  • Yay!
Reactions: edu0z, Myforevercharlie and Desi
GoodPersonEffed

GoodPersonEffed

Brevity is my middle name, but my name was TL
Jan 11, 2020
6,727
Non.

Just kidding. I was just excited to be able to joke in French, I know so little.
 
  • Love
Reactions: Lunaloveflood
Delia

Delia

Cerulean star
May 15, 2018
230
Yep moi, du coup si t'as besoin de quoi que ce soit je suis la :>
 
  • Hugs
Reactions: Lunaloveflood
Lutembëe

Lutembëe

Student
Feb 19, 2020
140
Je suis là également, de Paris !
 
  • Like
Reactions: ESPOIR, Neville1 and Lunaloveflood
GoodPersonEffed

GoodPersonEffed

Brevity is my middle name, but my name was TL
Jan 11, 2020
6,727
Ahah are you learning in class or by yourself ? Or neither one

I learned Spanish, but I have always loved the sound of French. I can read a little because it has similarities to Spanish.

A funny story:

I was living in Central America and had a Belgian acquaintance there. One day we spent time together and a group of people speaking French passed by. I invited them to join us. They were Quebecois.

Of course the conversation kept lapsing into French. I leaned over to one of the Quebecois and said to him of my Belgian friend, whose accent I found beautiful, "I would love to speak like her."

He said, "Don't talk like her. Her French is shit."
 
  • Like
  • Hugs
  • Yay!
Reactions: Manaaja, GinaIsReady, Epsilon0 and 4 others
a.n.kirillov

a.n.kirillov

velle non discitur
Nov 17, 2019
1,831
Ja aus Elsaß-Lothringen!

Jk non mais je commence juste à l'apprendre
 
  • Like
Reactions: Lunaloveflood and GoodPersonEffed
Lutembëe

Lutembëe

Student
Feb 19, 2020
140
Moi aussi !

Enchantée ! Ca va les gréves et tt ça c'est pas trop la galère ? Je suis ce qui ce passe un peu mais de loin pcq aller sur paris c'est pas facile en ce moment

Enchantée également ! Il y a pratiquement plus rien au niveau de la grève des transports donc c'est top. T'es d'île de France ou ailleurs ?
 
  • Like
Reactions: Ame and Delia
Lunaloveflood

Lunaloveflood

Member
Dec 27, 2019
56
I learned Spanish, but I have always loved the sound of French. I can read a little because it has similarities to Spanish.

A funny story:

I was living in Central America and had a Belgian acquaintance there. One day we spent time together and a group of people speaking French passed by. I invited them to join us. They were Quebecois.

Of course the conversation kept lapsing into French. I leaned over to one of the Quebecois and said to him of my Belgian friend, whose accent I found beautiful, "I would love to speak like her."

He said, "Don't talk like her. Her French is shit."
Yeah Quebecois have a special accent :pfff: it's not for everyone's taste. I personally like it but some find it ugly

Yes, Spanish and french a pretty similar and french is not that hard to learn especially if you like it ! ( I personally tried to learn Spanish but I'm really bad xDD so i always end up talking English with Spanish people

Ja aus Elsaß-Lothringen!

Jk non mais je commence juste à l'apprendre
That's great! I'm so glad a lot of people want to learn french if you want to talk in french don't hesitate I'm not the best but I can help !
Enchantée également ! Il y a pratiquement plus rien au niveau de la grève des transports donc c'est top. T'es d'île de France ou ailleurs ?
Oui d'île de France en banlieue parisienne dans le 95 plus précisément. Mais déjà que j'aime pas trop aller sur paris pcq y a énormément de monde. Alors avec les gréves j'attendais que ce soit fini pour y mettre les pieds mddr Mais tant mieux si c'est fini alors !
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ESPOIR and a.n.kirillov
Delia

Delia

Cerulean star
May 15, 2018
230
Je suis du 94, les greves nous impactent quasiment pas dernierement
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Lutembëe
E

Elias

Experienced
Mar 19, 2019
216
Avec notre record de conso d'AD en Europe et dans le monde, on a droit à notre petite représentation sur le forum tout de même. Ça serait sympa d'avoir un petit drapeau à coté de la mini bio sous notre image profil.
 
  • Like
Reactions: Élégie, Una Nancy, Lunaloveflood and 1 other person
Sensei

Sensei

剣道家
Nov 4, 2019
6,336
i just want to say that French is le plus belle langue du monde, without competition. When I look back at my school years, my only regret is that I never learned to speak French properly. It might amuse the French members of the forum that I'm a fan of le cygne noir, Mylene Farmer.

Mylene
 
  • Like
Reactions: BabyFears, Élégie, Desi and 3 others
enjolras

enjolras

Dead are useless if not to love the living more
Feb 13, 2020
1,293
Oh non, first thing you know is mentioning strikes. Comment va-t'on se soustraire aux clichés maintenant lol
 
  • Like
Reactions: Lunaloveflood, aeri and Ame
H

HadEnough1974

I try to be funny...
Jan 14, 2020
684
Yeah Quebecois have a special accent :pfff: it's not for everyone's taste. I personally like it but some find it ugly

Yes, Spanish and french a pretty similar and french is not that hard to learn especially if you like it ! ( I personally tried to learn Spanish but I'm really bad xDD so i always end up talking English with Spanish people


That's great! I'm so glad a lot of people want to learn french if you want to talk in french don't hesitate I'm not the best but I can help !

Oui d'île de France en banlieue parisienne dans le 95 plus précisément. Mais déjà que j'aime pas trop aller sur paris pcq y a énormément de monde. Alors avec les gréves j'attendais que ce soit fini pour y mettre les pieds mddr Mais tant mieux si c'est fini alors !

Mon osti tabernak don't make fun of the quebecois ;)
 
Delia

Delia

Cerulean star
May 15, 2018
230
Oh non, first thing you know is mentioning strikes. Comment va-t'on se soustraire aux clichés maintenant lol
Non non non, le plus gros des clichés c'est de parler de nos amours de baguettes, rire en mode "honhonhon", de partager nos types de vins favoris et de nous delecter de grenouilles et escargots, avec un tout petit peu de fromage en dessous de la tour eiffel, et on a pas fait ça encore.
 
  • Like
  • Hugs
  • Yay!
Reactions: Disco Biscuit, Élégie, bpdpos1 and 2 others
LetItBleed

LetItBleed

Member
Jan 21, 2020
19
Yep, IDF également.
 
  • Like
Reactions: ESPOIR and Lunaloveflood
Marchioness

Marchioness

Eternal sleep
Feb 17, 2020
296
I know a little Français, I've been learning.
 
  • Like
Reactions: Lunaloveflood
aeri

aeri

𑁍ˡᵒᵛᵉ ˢᵗᵃʳᵛᵉᵈ ᵖʳⁱⁿᶜᵉˢˢ
Jan 29, 2020
134
Ouep, de region centre ~
 
  • Like
Reactions: ESPOIR and Lunaloveflood
D

Desi

Student
Aug 16, 2019
118
Oui, moi. On est pas nombreux.
yes, me. Not a lot of us around here.

Paris. Enfin, quasiment.
Paris, almost.

C'est bien comme ça, aussi. C'est plus confidentiel, on est entre nous, un peu cachés. C'est pas facile à trouver ici.
It's fine like that, a bit hidden from view, this place is not easy to find.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ESPOIR and Lunaloveflood
D

dxnys

Member
Mar 1, 2020
72
Paris aussi par ici
 
  • Like
Reactions: ESPOIR, Lunaloveflood and Desi
D

Desi

Student
Aug 16, 2019
118
C'est quand même con qu'on soit obligés de passer par un forum américain pour se parler entre parisiens. Faut croire qu'on a pas trop la liberté de se parler franchement en France, de se montrer tels qu'on est, avec nos difficultés, sans avoir honte d'être jugés.

Il faudrait ouvrir une section francophone, peut être, ça pourrait aider.
 
  • Like
Reactions: Élégie, Meena, Lunaloveflood and 1 other person
D

dxnys

Member
Mar 1, 2020
72
Pas sur qu'il y ait beaucoup de français ici bas.
Mais personnellement je ne cherche pas à me montrer tel que je suis, juste à avoir des infos pour partir plus facilement.
 
  • Like
Reactions: m1v
E

Epsilon0

Enlightened
Dec 28, 2019
1,874
C'est quand même con qu'on soit obligés de passer par un forum américain pour se parler entre parisiens. Faut croire qu'on a pas trop la liberté de se parler franchement en France, de se montrer tels qu'on est, avec nos difficultés, sans avoir honte d'être jugés.

Il faudrait ouvrir une section francophone, peut être, ça pourrait aider.


This is not an American forum. You will find it is quite international. The reason we use English is because it is the modern lingua franca.
 
  • Like
Reactions: Lunaloveflood
J

JustLosingMyself

Mage
Sep 4, 2018
544
Belge.
Ça passe?
 
  • Like
Reactions: Lunaloveflood
enjolras

enjolras

Dead are useless if not to love the living more
Feb 13, 2020
1,293
Personne n'a la fritte ici, mais je pense que oui. N'oublie pas la Chimay Bleue, qu'on trinque
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Lunaloveflood
Delia

Delia

Cerulean star
May 15, 2018
230
Va chercher tt la commu suicidaire de france pour faire un site comme celui-ci si ca se trouve on pourra trouver des vendeurs de fentanyl, de pentobarbital et de nitrite de sodium du terroir bdsnjskslslssl
 
  • Like
Reactions: HerculePoirot, ESPOIR and Lunaloveflood
FreeBIRD

FreeBIRD

Member
Nov 14, 2019
50
Salut du Quebec!
 
  • Like
Reactions: Élégie, Supersadmommy90 and Lunaloveflood
Lutembëe

Lutembëe

Student
Feb 19, 2020
140
Quelqu'un sait quel serait l'équivalent du meto pour nous Français ? Quelqu'un a pu se le faire prescrire ou est-ce qu'il y a un équivalent sans ordonnance ? Je suis un peu perdue
 
  • Hugs
Reactions: a_strange_day

Similar threads