Light, be it from the sun, from the moon, from normal light bulbs (I don't like LEDs at all), LEDS indicators (as opposed to light bulbs), neon lights.
I like to see how it interacts with objects and how it takes and puts color and how it bounces and sticks and mixes in other objects. How it passes through transparent surfaces such as skin, hair and illuminates them from within... how it is reflected on polished surfaces or how it scatters when passing through glass vases and illuminates the walls behind them.
The light yesterday and today in Barcelona is very beautiful at sunset and next month, December, is when, as always, the mid-afternoon sun fills me with a feeling of well-being... the best feeling of well-being that I've had in my whole life, the mid-afternoon sunlight in December.
//
La llum, sigui del sol, de la lluna, de les bombetes normals (les LED no m'agraden pas gens), els indicadors LEDS (a diferencia de les bombetes), llums de neó.
M'agrada veure com interacciona amb els objectes i com treu i posa color i com aquest rebota i s'enganxa i barreja en d'altres objectes. Com travessa superfícies transpàrents com la pell, els cabells i les il·lumina desde dins... com s'hi reflexa en superfícies pulides o com es dispersa en travessar gerros de vidre i il·lumina les parets del darrera.
La llum d'ahír i avuí a Barcelona es molt maca al capvespre i el mes que ve, el desembre, es quan, de sempre, el sol de mitja tarda m'omple d'una sensació de benestar.. la millor sensació de benestar que he tingut en tota la meva vida, la llum del sol de mitja-tarda de desembre.